יחסי ציבור

 - "מתאים לך?"
המערכת שתעזור לך לדעת בתוך חמש דקות
עד כמה המקצוע שבחרת מתאים לך
אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'
ורק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד
אל תבזבז את הזמן שלך - בדוק כבר עכשיו אם אתה מתאים למקצוע
מערכת "מתאים לך?", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית,
נועדה לעזור לך לבדוק באיזו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתה חושב אכן מתאים לך.
לצורך התחלת התהליך, אנא מלא פרטים אישיים:
* לטלפון זה תשלחנה התוצאות
** ההנחיות וההסברים מנוסחים בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אתכן הסליחה.
אודות המקצוע - יחסי ציבור
יחסי ציבור הינו תחום שמטרתו להשפיע על דעת הקהל והחברה, תוך שימוש באמצעיים התקשורתיים השונים (ובפרט, עיתונות). היחצן מייצר עבור העיתונאי מידע רלוונטי אשר יקדם את האינטרסים של הלקוח ויאפשר לו להגיע לקהל היעד שלו.
 
עבודת היחצן הינה להבליט את התחומים הטובים שיש ללקוח/מוצר, ולנסות להכניס מידע אודות הלקוח/מוצר בכמה שיותר תחומי מדיה אפשריים. היחצן יוצר את המידע אודות הלקוח שלו במגוון דרכים: שולח הודעות מעוררות עניין לעיתונות, יוצר פעילויות מעוררות עניין, יוצר מניפולציות וספינים תקשורתיים על מנת שיתאימו לצרכי הלקוח, יוצר תגובות מלאכותיות בטוקבקים ועוד.
 
בוגר לימודי יחסי ציבור יכול לעבוד במגוון רחב של מסגרות: הוא יכול להיות שכיר בחברות ומשרדים ליחסי ציבור, במערכות השלטון המקומי, במשרדי ממשלה, ובחברות פרטיות. כמו כן הוא יכול לעבוד כעצמאי אשר נותן שירותי יחסי ציבור לגופים פרטיים.
 
היחצן עוסק בדרך כלל בשתי פעולות עיקריות: ראשית, שיפור תדמית הלקוח והדגשה של היתרונות שיש ללקוח/מוצר אותו הוא מייצג ומנסה למכור. שנית, ניהול משברים, שם הוא מנסה לצמצם ככל שאפשר את הנזק שנגרם ללקוח/מוצר תוך גריפת יתרונות מהמצב.
 
לימודי יחסי ציבור ניתן ללמוד כתואר ראשון או שני כחלק ממסלול לימודי תקשורת. לימודי התואר הראשון מקנים לבוגרי המסלול ידע תיאורטי רחב בכל תחומי התקשורת ופחות מתמקדים בתחום הספציפי של יחסי ציבור. בנוסף ניתן ללמוד יחסי ציבור כחלק מהתמחות בתקשורת שכנועית בתואר השני.  
 
לעומת מסלול זה, ניתן ללמוד לימודי יחסי ציבור גם במסגרת של לימודי תעודה. לימודי התעודה בדרך כלל מתקיימים פעם בשבוע למשך כשנה או פחות, והם מקנים ידע מעשי רב בתחום יחסי הציבור.
 
מאפיינים ייחודיים של המקצוע:
  1. נמצא כחלק מתחום התמחות של מקצוע התקשורת.
  2. העוסקים בתחום מקיימים ומפעילים קשרים עם גופים תקשורתיים רבים.
  3. העוסקים בתחום מייעצים ללקוחות על דרכי הפעולה האפשריים.
  4. נדרשת גמישות מחשבתית ויכולת התמודדות עם מצבים מורכבים.
  5. נדרשת הבנה עמוקה של מרכיבי התקשורת השונים ושל חשיפה תקשורתית נכונה.
  6. נדרשת יכולת הבעה בכתב ובעל פה.
 
איפה אפשר ללמוד יחסי ציבור ללימודי תעודה
X
מערכת "מתאים לך?" היא פיתוח ייחודי ומקורי של צוות "כיוונים לעתיד", מבית "יישום" - החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית. בראש צוות "כיוונים לעתיד" עומד פרופסור איתמר גתי, מומחה בעל שם עולמי בפסיכולוגיה תעסוקתית, מהמחלקה לפסיכולוגיה והחוג לחינוך באוניברסיטה העברית.

מטרת צוות "כיוונים לעתיד" היא לשפר את סיכויי ההשתלבות התעסוקתית של צעירים בעזרת סיוע בקבלת החלטות טובות יותר בתהליך בחירת תחום לימודים או מקצוע.

על מנת להשיג מטרה זו, ערך הצוות מחקרים על דרכי סיוע לצעירים המתלבטים מה ללמוד ובאיזה מקצוע לבחור. באמצעות המחקרים, הוקם מאגר ידע העוסק בתהליכי בחירת לימודים ומקצוע. ידע זה מיושם במערכות ובמסגרות שונות שנועדו לסייע לצעירים המתלבטים בבחירה המקצועית. אחת ממערכות הסיוע שפותחו לאחרונה היא מערכת "מתאים לך?".

מערכת "מתאים לך?" נבחנה במהלך הפיתוח באמצעות סימולציות על העדפותיהם המקצועיות של 50,000 צעירים מתלבטים בארץ. המערכת מאפשרת לבדוק באיזו מידה תחום לימוד או מקצוע עליו חושבים באמת מתאים להעדפות הגולש.

צוות "כיוונים לעתיד", מהאוניברסיטה העברית, מוכר בעולם כמוביל בחדשנות, ומחקריו פורסמו בכתבי-עת מקצועיים יוקרתיים. בין הפרויקטים המצליחים של הצוות ניתן למצוא את "המבדק", מערכת הכוונה מקצועית און-ליין שמטרתה להציג למתלבט שעדיין לא יודע או לא בטוח מה הוא רוצה ללמוד, רשימה של מקצועות מומלצים להמשך בדיקה, המבדק משולב באתר "יורם לימודים".

אתה נמצא כרגע באמצע תהליך הבדיקה עבור מקצוע
האם ברצונך להחליף בדיקה עבור המקצוע יחסי ציבור?
פנייתך נשלחה בהצלחה
X
עשה לנו לייק ונמשיך לעזור לך גם בפייסבוק
המלגות הכי שוות
מתי יש ימים פתוחים
תחומי לימוד חדשים